Khamis, 26 Mei 2011

Berselawatlah keatas Nabi


Assalamualaikum

salam imtihan wat semua sahabat2 yg berada di mu'tah,jordan ini dan juga kepada smua para pembaca..:)
post kali ini BA ase ckit j kot..huhuh..ok..sedang BA  dok ber FB..BA tertarik akn suatu link yg mana link tersebut membawa BA kepada suatu blog@word press..kandungan blog tersebut plak adalah mengenai cacian kepada bginda Nabi Muhammad SAW..

dalam blog tersebut mengatakan bahawa Nabi kita itu adalah bernafsu sex yg kuat..kekuatan sehingga mencapai 30 org lelaki..astaghfirullah..selambe j die kate  camtuh..xde adab...dia mengaku yg dia islam..tetapi..bagaimana pula akan hal imannye??kerana dia ni xmengaku bhawa nabi muhamad tuh nabi die??klu ngaku pon..wat pe nak caci2??alquran tuh plak..die kate adalah hasil kerja syaitan yg bagi pada nbi kita..cam klaka pon ade..macam tuduhan yg xberasas..


sedangkan para malaikat pon berselawat keatas nabi..siapa kita yg namanya islam nak mencaci baginda??

geram bercampur dengan perasaan yg sedih dan sayu bila membaca blog tuh..begitu banyak kutukan dia terhadap ISLAM..org yg sedemikian..adalah murtad...sesungguhnya murtad itu boleh terjadi didalam 3 hal...dari segi pengakuan..perbuatan dan percakapan...adapon hukum murtad itu ialah hukuman bunuh..tetapi sebelom tuh..kita hndaklah menasihati org yg murtad ni supaya kembali pada islam sebnyakk  3 kali..
tapi sygnye..di negara kita tidak melaksanakn hukuman seperti ini..dan disebabkan itu juga lah ada individu yg berani mengutuk ISLAM secara terang2an..yg lebih berani lagi bila mngku dirinya bukan islam..

didalam mana2 agama pon..mane ade yg bg org2nye kutuk mngutuk agama lain..islam itu juga bermaksud PEACE..ISLAM hanya menentang KAFIR HARBI sahaja..kafir jenis ni..adalah kafir yg sering menentang ISLAM..kafir jenis ni adalah wajib diperangi

ok..berbalik pada blog@wordpress tuh..adakah dalam diri si penulis tersebut tuh xde sikit pon perasaan takut??takut pada tuhan yg menciptakannya??apakah dia tidak mengambil iktibar dari azab umat terdahulu??
kalu pon dia tidak membaca alquran tuh..tpi.secara logik pon die boleh pk..dalam quran tuh sendiri xde bercanggah satu ayt pon??plik dgn org2 yg jenis camni..mengaku islam..etapi secara terang2an mncaci dan menghina nabi Muhammad SAW..teruk pada munafik lagi...

semoga Allah memberikan penulis tersebut hidayah..dan penulis tersebut menyesali ape yg dia lakukan...sesungguhnya hidayah allah itu tidak mengenal sesiapa...


''sesungguhnya..tidaklah aku(muhammad) di utuskan kepada kamu..melainkan membawa rahmat sekalian alam''(al-anbiya':107)

wallahua'lam

assalamualaikum..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan